KUNDSERVICE

Villkor för köp hos Davids.se

1. Pris
2. Köp
3. Leverans
4. Risker vid transport
5. Delad order
6. Betalning
7. Garanti
8. Ångerrätt & öppet köp i 14 dagar
9. Reklamation
10. Sekretes & säkerhet, personuppgifter

Köpvillkoren

1. Pris
I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Davids inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Avgift för frakt tillkommer enligt informationen under rubriken Frakt & Returer. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. Vi reserverar oss för prisfel, vid fel tar vi alltid kontakt med dig som kund.

2. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Davids bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. För att handla hos oss måste du vara över 18 år.

3. Leverans / Leveransförsening
Görs en beställning på lagerförd vara innan kl 13.00 (vardagar) skickas din order iväg från oss samma dag.

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter vi mottagit din beställning. Det kan dock råda längre leverantider till vissa mindre orter i Sverige. Leverans sker med DHL.

Vi förbehåller oss rätten att välja lämplig leveransmetod för det gods som ska skickas.
DHL Företagspaket skickas enbart till företagsadress. Vid ej uthämtat gods debiteras 300 kr för hanteringskostnad.

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

4. Risker vid transport
Vi står för transportrisken från vårt lager till dig. Du har dock alltid ett ansvar att kontrollera paketet du tar emot, vid skador ska du genast anmäla detta till speditören (DHL). Är varan skadad så den är obrukbar vänligen kontaka vår kundtjänst. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Var noggrann med att packa varan i orginalkartong. Är du osäker, ring och prata med vår kundtjänst.

5. Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

6. Betalning

Kortbetalning sker via Svea Bank.

Svea Bank erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort. Kortuppgifterna är krypterade med SSL och hanteras av vår samarbetspartner Svea Bank som är certifierade enligt PCI-DSS.

Vi använder oss av 3D-secure (Verified by Visa/MasterCard SecureCode) som är ett autentiseringssystem för säkra kortbetalningar från Visa och Mastercard. Om du väljer att identifiera dig med BankID/Mobilt BankID kan du välja att spara ditt kort i Svea Banks system för att underlätta vid framtida köp.

Faktura

Privatpersoner kan handla mot faktura via Svea Bank.

Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturan skickas i samband med leveransen. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Kreditgivare är Svea Bank AB. Svea Bank är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. Svea Bank står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.

Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.

Davids reserverar sig rätten att neka köp eller leverans och ompröva köparens kreditvärdighet.

OBS! Faktura och leverans av varor kommer av säkerhetsskäl att ske till din folkbokföringsadress. Vill du skicka t.ex. en gåva till annan adress ber vi dig välja ett annat betalsätt.

7. Garanti
Skulle din apparat mot förmodan krångla så ger alla medlemmar i Euronics dig 1 års reparationsgaranti på nya radio- och TV-produkter (1 år gäller för Apple, dator samt spelprodukter). Om garantifel inte kan konstateras pga felaktig inkoppling, handhavande eller åverkan kommer fraktkostnad samt eventuell kostnad från serviceverkstad att debiteras. Vi rekommenderar er därför att kontrollera inställningar och inkoppling en extra gång.

8. Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, dvs ej skadad eller förstörd. Varan bör lämnas tillbaka i sin orginalförpackning/emballage. På In-ear hörlurar godkänns inte ångerrätt av hygienskäl om produktförpackningen öppnats. Vid transport med Posten/DHL ska ett transportemballage användas. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Återbetalning sker till kort/konto som användes vid köp. För mer information kontakta vår support på email support@davids.se eller telefon 0340-805 40. Obs! Vid ej uthämtat gods debiteras 300 kr för hanteringskostnad.

Vår returadress:
Davids Radio & TV i Varberg AB
Birger Svenssons väg 11
432 40 Varberg
MÄRK PAKETET med texten “E-HANDEL” för smidigare kortare behandlingstid.

9. Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Davids tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till reklamation@davids.se. Emballaget sparas för eventuell reklamation till DHL för transportskada. Dolt fel: anmäls direkt till reklamation@davids.seinom skälig tid från mottagandet av varan. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut.
Vi återbetalar pengar för returfrakt och godkända reklamationer senast inom 30 dagar.

Tvist
Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

10. Sekretess, säkerhet & personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Davids kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Davids. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: support@davids.se.

Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se

Spela videoklipp